Vydavateľstvo Hevhetia spojilo sily s francúzskym klaviristom Danielom Goyoneom

Vydavateľstvo Hevhetia spojilo sily s francúzskym klaviristom Danielom Goyoneom
Miroslav Bachura

Košickému labelu Hevhetia sa darí, jeho čoraz expanzívnejšie aktivity už presahujú hranice Slovenska. Najnovším dôkazom toho je album legendy francúzskeho jazzu, klaviristu Daniela Goyoneho, ktorý vyšiel práve pod hlavičkou Hevhetia. Album nesie prostý názov ´Goyone Blues´.

 

Daniel Goyone, 60-ročný etablovaný klavirista sa zapísal predovšetkým ako dlhoročný spoluhráč perkusionistu Triloka Gurtu, spolupracoval s najväčšími menami francúzskeho jazzu, ako klavirista pôsobí v prominentných francúzskych orchestroch a je tiež skladateľom filmovej a divadelnej hudby. O to potešujúcejšie je, že svoj deviaty album ´Goyone Blues´ sa jazzový velikán rozhodol vydať práve v spolupráci so slovenským labelom.

 

Novinka ´Goyone Blues´ má v diskografii klaviristu špecifické miesto. Napriek tomu, že zvukový obal albumu sa nesie v komornom duchu, 19 skladieb prináša vskutku pestrý a veľmi osobitý hudobný materiál na pomedzí jazzu, klasickej hudby či latina. Na doske sa okrem Goyoneho predstaví i niekoľko veľmi zaujímavých hostí, unikátny trubkár svetovej triedy Ibrahim Maalouf, belgický jazzový spevák David Linx, gitarista Nguyén Lé a perkusionista Thierry Benneaux. Na jedenástich skladbách sa Goyone predstavuje v roli sólistu, pričom v krátkych eklektických kompozíciách vzdáva poctu svojim vzorom a rôznym hudobným štýlom. Na albume nájdeme „hommage“ z Goyoneho pera pre Thelonia Monka (Thelonioso) či Milesa Davisa (Pierce-Pierres), pre Mortona Feldmana (For Morton Feldman), Erika Satieho (Gymnossienne no. 2) ale i kusy v duchu debussyovskej moderny či francúzskeho rokoka. Na albume sú tiež tri podarené coververzie Herbieho Hancocka, Billa Evansa a Georgea Gershwina. ´Goyone Blues´ je určite originálnym hudobným zážitkom na pomedzí mnohých žánrov. Môžeme byť len radi, že pod vznikom takýchto albumov je podpísaný i slovenský label.

 

 

 

zdroj: hevhetia.com

Miro Bachura

 

 

Ďalšie články

Jazz na Konzervatóriu v Košiciach: Saxofonista Ján Kopčák odovzdáva skúsenosti a vedomosti študentom
Ako študent sa vzdelával na prestížnych hudobných školách v Európe. Svoje skúsenosti a vedemosti sa...
Recenzia CD: Ľuboš Šrámek/Nikolaj Nikitin - Altar
Zainteresovanému poslucháčovi domácej jazzovej scény mená Nikolaj Nikitin a Ľuboš Šrámek netreba...
Recenzia CD: Wicked Heads - Superheroes
The Cure, troška Nicka Cavea, experimentálny zvuk gitár a zvonkohier, charizmatický ženský...
Top 5: Jazzová trúbka na všetky spôsoby
Skutočná ikona i symbol jazzu, krása tohto nástroja možno tkvie aj v kontraste jeho na prvý pohľad...
Kamasi Washington konečne na Slovensku
Len pred niekoľkými týždňami sme upozorňovali na amerického saxofonistu Kamasiho Washingtona, ktorý...
Hlási sa Miloš Železňák
Na domácej hudobnej (nielen jazzovej) scéne pribudne každoročne celkom slušný počet nových...
Za Martialom Solalom
Kým v novembri mnohých zaskočili odchody amerických velikánov Quincyho Jonesa a Roya Haynesa,...
Modré nebo Funny Fellows
Hudobná formácia Funny Fellows sa v hudobnom priestore vyskytuje už od roku 1993. Svoj prvý koncert...