V Modrom zápisníku pribudli Spojené štáty a Mexiko

V Modrom zápisníku pribudli Spojené štáty a Mexiko
Peter Motyčka

Debutový album speváčky a skladateľky Ester Wiesnerovej „Blue Journal“, ktorý vyšiel v máji minulého roka, oslovil nielen poslucháčov, ale aj slovenských a zahraničných odborníkov. Prestížny britský časopis Jazzwise ocenil nahrávku štyrmi hviezdičkami a jeho recenzent Peter Quinn nazval Ester „novým zaujímavým hlasom európskeho jazzu a umelkyňou, ktorá vyniká unikátnou fantáziou a pôsobivými aranžérskymi schopnosťami.“

 

Blue Journal“ zaznamenáva svoj príbeh aj naďalej a to aj prostredníctvom koncertov v USA, Mexiku a v ďalších plánovaných európskych destináciách. Koncom februára absolvovala Ester turné na východnom pobreží Spojených štátov Amerických, kde hrala s lokálnymi hudobníkmi (Ian Buss – saxofóny, Charles Overton – harfa, Chris Worden – kontrabas a basgitara, Rintaro Mikami – perkusie). V publiku sa popri lokálnych fanúšikoch objavovali aj členovi slovenských komunít a bývalí spolužiaci z New England Conservatory a Berklee College of Music v Bostone, kde Ester študovala.

 

 

Wiesnerová má radosť hlavne z posledného večera v Bostone. „Na moje prekvapenie bol náš koncert v bostonskom klube City Winery vypredaný niekoľko dní vopred. Veľmi si vážim, že sa ľudia rozhodli ísť si nás vypočuť aj vo veľkom hudobnom meste, kde sa dali v ten istý večer vidieť desiatky iných kvalitných koncertov podobného žánru.“ Okrem Bostonu Ester predstavila hudbu Modrého zápisníka aj na dvojici newyorských koncertov (Brooklyn a Manhattan) a vo Washingtone, D.C.

 

 

Dva týždne po februárovom turné sa Ester vydala spolu s Blue Journal opäť na západ, tentoraz južnejšie, do Mexika. Tam ju sprevádzala zostava takmer identická s pôvodnou nahrávkou (jedine pôvodného harfistu vystriedala Austrálčanka Tara Minton. Ďalšími členmi boli saxofonista Sam Knight, kontrabasista a basgitarista Michal Šelep a japonský perkusionista Kan Yanabe. Slovensko reprezentovali Michal Šelep a Brit Sam Knight, žijúci v Bratislave.

 

 

Kapela odohrala nielen šesť koncertov v Mexico City, ale angažovala sa aj pedagogicky. Mladým hudobníkom sa venovali formou štyroch masterclass. Ester spomína na mexické publikum veľmi pozitívne: „Mexičania sú skutočne srdeční. Najviac reagovali na skladbu Burrito, ktorá sa odohráva medzi mexickou Tijuanou a americkým San Diegom. Bolo zjavné, že téma Trumpovho múru v nich stále hlboko rezonuje...“ Sériu koncertov v Mexiku podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia.

 

 

V júli čakajú Ester Wiesnerovú a jej Blue Journal koncerty v strednej Európe, vrátane unikátneho maďarského festivalu Valley of the Arts pri jazere Balaton, v októbri zase predstaví svoj projekt na Britských ostrovoch a v Nemecku.

 

 

Autor: Peter Motyčka podľa tlačovej správy

Fotografie: Yac Sayabil

Galéria

V Modrom zápisníku pribudli Spojené štáty a Mexiko
V Modrom zápisníku pribudli Spojené štáty a Mexiko
V Modrom zápisníku pribudli Spojené štáty a Mexiko
V Modrom zápisníku pribudli Spojené štáty a Mexiko
V Modrom zápisníku pribudli Spojené štáty a Mexiko
V Modrom zápisníku pribudli Spojené štáty a Mexiko

 

 

Ďalšie články

Ester Wiesnerová: Štúdium na Berklee bolo fantastické
V rámci koncertu Erik Rothenstein Bandu and Ester Wiesnerovou v Kafé Scherz, som využil...
Reportáž: Výborný kvartet Ester Wiesnerovej v Klariskách
Ester Wiesner od návratu domov z bostonskej Berklee určite nezaháľa. Svoje koncerty odštartovala v...
Reportáž: Erik Rothenstein Band and Ester Wiesnerová
Minulý týždeň vystúpil Erik Rothenstein Band spolu s hosťujúcou speváčkou Ester Wiesnerovou v troch...
Matúš Jakabčic CZ-SK Big Band a hostia: V Divadle Aréna sa uskutočnil výnimočný hudobný večer
Napriek plnému kalendáru koncertov One Day Jazz Festivalu sa vo štvrtok 21. júna uskutočnil ďalší...
ESPRIT v zrkadle času
V týchto dňoch sa uzatvárajú hlasovania odborných porôt rozhodujúcich o tom, ktoré z minuloročných...
Petra Onderuf Quartet: An Odd Time Of Day
V hudbe 21. storočia niet netradičných nástrojov a ich spojení v jazze. Tvrdenia o ...
DIXIE NIGHT – začiatok dixielandovej tradície
Poslednú aprílovú sobotu 26. apríla sa v bratislavskom Klube pod lampou uskutoční prvý ročník...
Jazzový smútok Daniela Bulatkina
Prvým projektom vydavateľstva HLAVA XXII v roku 2025 je singel Early Blues (I Listen To) z...