Report: Eric Harland - Voyager v Konzerthause

Report: Eric Harland - Voyager v Konzerthause
Tomáš Lukáč

 

13. mája večer sa Großer Saal viedenského Konzerthausu naplnil v očakávaní ďalšieho skvelého jazzového predstavenia – hlavnou „atrakciou“ mal byť Eric Harland so svojím projektom Voyager.

 

Základ konceptu Harlandovho turné, ktoré zakončil práve týmto viedenským koncertom, bol postavený na materiáli z albumu Eric Harland: Voyager Live By Night (2010). Ide o live album nahratý už v roku 2008 v rozpätí štyroch večerov. Aj obsadenie turné bolo identické ako na pôvodnej nahrávke: Eric Harland – bicie, Harish Raghavan – kontrabas, Taylor Eigsti – klavír, Walter Smith III. – tenor saxofón, jedinou zmenou bolo nahradenie gitaristu  Juliana Lagea (momentálne vyťaženého na turné s Gary Burtonom) zaujímavým Nirom Felderom.

 

Zo skladieb na albume odzneli napríklad TreacheryTurn Signal, no zvyšný program pozostával z rozmanitých kompozícií od všetkých členov kapely, s výnimkou Nira Feldera. Okrem Harlandových diel si tak mohli diváci vychutnať aj originálne kompozície z trošku iného súdka, napríklad záverečný hip-hopový beat Play With Me Taylora Eigstiho. Väčšina skladieb bola odohraná bez prestávky, výplň medzi nimi tvorili sólové party jednotlivých hudobníkov. Záver koncertu patril dvom prídavkom. Počas druhého už v sále v ostala len azda polovica divákov, napriek tomu bolo vidno, ako si aj takáto svetová kapela váži dvojnásobné „vytlieskanie“.

 

Všetci muzikanti sa predviedli ako naozajstní majstri. Jadrom a banleadrom však bol celý čas Eric. Ukázal svoje skladateľské schopnosti, no divákov očaril hlavne svojím približne 10 minútovým fantastickým sólom. Napriek jeho významnej pozícií v kapele zároveň spoluhráčov bravúrne doprevádzal, hlavne počas ich improvizácií, a dokonale ovládal dynamiku bandu.

 

Kvalita zvuku v Konzerthause nebola v tento májový večer práve najlepšia (najmä klavír pri forte pasážach trpel tým, že nebol vôbec nazvučený), dojem z koncertu to však nepokazilo. Eric Harland so svojou kapelou ukázali Viedni smerovanie moderného jazzu so všetkým, čo k tomu patrí – perfektná dynamika, silné melódie a hlavne vynikajúce výkony jednotlivých hráčov. Aj keď šlo o náročnejšiu hudbu pre aktívnejšieho poslucháča, napriek tomu našli hudobníci bezpochyby cez moderné  formy ľahkú cestu k väčšine návštevníkov koncertu. 

 

Lukáč&Krekáč

Foto: Markus Lackinger

 

 

Ďalšie články

Brian Blade: Aj pri odlišných názoroch nás spája ľudskosť
Náš rozhovor s bubeníkom Brianom Bladeom je vyústením dlhoročného záujmu o jeho osobu a ...
Jazzman týždňa: Herbie Hancock
  Herbie Hancock je americký klavírista, klávesista, skladateľ a v súčasnosti...
Michel Camilo, Wayne Marshall a Viedenský Symfonický Orchester: Hudba, ktorá pozdvihla dušu
Vo viedenskom Konzerthause sa pravidelne konajú výnimočné koncerty. Nebolo tomu inak ani vo štvrtok...
CD The Quest: Andreas Varady opäť vyprodukoval tú najvyššiu umeleckú kvalitu
Pred vyše desiatimi rokmi nás všetkých privádzal do nemého úžasu na svojom koncerte v Nu...
Víťazi jednotlivých ročníkov ocenenia ESPRIT
Ocenenie ESPRIT za najlepší domáci jazzový album roka inicioval v roku 2013 zakladateľ portálu jazz...
Odpovede Richarda Autnera
Herca Richarda Autnera mnohí poznajú z dosiek Slovenského národného divadla, divadla Aréna, Divadla...
City Sounds: názvuky jazzového mesta
Presne, ako som pred niekoľkými dňami spomínal: bratislavský City Sounds Festival je výživným a...
A Plane To Catch - zábavné návraty do doby najlepšej hudby
Opäť si si dovolím upozorniť čitateľky a čitateľov portálu jazz.sk na produkciu z Dánska...