Recenzia CD: BKK Trio - Secret Exit

Recenzia CD: BKK Trio - Secret Exit
admin

Na nový album slovenskej hudobnej stálice BKK Trio sa čakalo dlho. No trpezlivosť ruže priniesla a tak sme mohli byť v novembri minulého roku svedkami krstného performance druhého albumu s názvom Secret Exit.

 

Pre Trojicu slovenských hudobníkov - Marcel Buntaj (bicie nástroje), Juraj Tátár (klávesy) a Martin Gašpar (basgitara) – predstavuje formácia BKK Trio domovskú kapelu. Každý z nich je pre slovenskú hudobnú scénu dôležitým elementom. Patria totiž k vyhľadávaným sidemanom a sú vynikajúci štúdioví hráči.

Album Secret Exit skupiny BKK Trio sa na prvý pohľad nesie v podobných šľapajách ako ten predošlý z roku 2004. Podobnosť spočíva v sounde, miestami pripomína fusion music z konca 70-tych a 80-tych rokov. Kantiléna a príjemné melodické pasáže určite potešia aj menej náročných poslucháčov, hoci technické prevedenie skladieb je na vysokej úrovni. Album obsahuje 14 kompozícií, niektoré nesú opäť úsmevné slovensko-anglické názvy.

Novinkou albumu je využívanie zvukov elektrickej gitary generovanej syntetizátorom, či iné zvukové efekty. Takisto aj hosťovanie gitaristu Matěja Morávka (v skladbe So Long) a Vladislava Šarišského na ústnej harmonike. V obľube Marcela Buntaja sú jednoduché vokálne vstupy bez slov (tzv. mouth percussions, napr. v skladbách Secret exit, Reanimation či Andouillette..), čím dotvára farebnú paletu albumu. Jedinečnosť albumu možno badať v dobrej dramaturgii kompozícií nasledujúcich v logickom slede tak, aby sa poslucháč nenudil. Skladby sú svieže, nakoľko každý z trojice jazzmenov prispel autorsky k vzniku CD.  Jazzrock, fusion, funk alebo latino predstavujú štýly, v ktorých sa CD Secret exit pohybuje. Pri jeho počúvaní sa tak môžme preniesť do minulosti a postupne sa akoby ,,prechádzať“ v historickom vývoji štýlov, ktoré stoja na pomedzí jazzovej a rockovej hudby. Celkovo je album výsledkom dobrej symbiózy troch slovenských hudobníkov, inak veľmi dobrých kamarátov a radosť z hudby spojenej s profesionálnym hudobníckym životom tu určite nechýba.
 

 

Michal Baláž

 

 

Ďalšie články

Stanley Clarke: Z hudby sa stáva zvukový fast food
Stretli sme sa s ním pred vypredaným bratislavským koncertom. S hudobnou legendou, basistom,...
Andrej Šeban: Hudba je útočiskom, domovom aj sebarealizáciou
Andrej Šeban a jeho band (Dano Špiner, Peter Rusňák a Michal Fedor) sa vydali na dlhé turné. Ich...
Recenzia CD: Ľubomír Gašpar Cimbal Project - The point of View
Cimbalista Ľubomír Gašpar iba pred pár mesiacmi vydal svoje debutové CD s názvom Cimbal Project...
Nový projekt Márie Rehákovej: Fusion jazzu a slovenskej ľudovej hudby
Mladá flautistka Mária Reháková práve rozbieha svoj najnovší hudobný projekt. V Londýne si...
Kováč & Uherek & Vy
V dnešnej, kultúrne podvýživenej dobe, sa čoraz viac umelcov prikláňa k interaktívnejšej spolupráci...
Deväťdesiatdeväť úderov Roya Haynesa
Začiatkom novembra otriasla hudobným (nielen jazzovým) svetom správa o odchode Quincyho Jonesa a...
City Sounds: pozoruhodne zostavené jesenné menu
O hudobne výživnej ponuke novembrového City Sounds Festivalu sme už prednedávnom písali a už v...
Pozitívna správa o dystopickej budúcnosti – album „Mammatus“ Sisy Fehér
Multižánrová slovenská speváčka a hudobníčka Sisa Fehér sa posledné desaťročie pohybovala medzi...