13.12.2011, Bratislava – A JE TO TU! Notebook pozná svojho nového majiteľa. Práve oň bojovali tí, ktorí sa zapojili do druhého ročníka e-learningovej hry projektu Jazz ide do školy.
„E-learningová hra Jazz ide do školy ma zaujala od prvého momentu. Prosto bola zaujímavá. Doslova ma vtiahla hneď prvá úloha. Skladbu sa mi podarilo správne zložiť už na prvý krát! A to bola super motivácia pustiť sa do otázok druhého aj tretieho kola. ...že vyhrám, som si ani len nepredstavovala... zvlášť, keď mi dávali zabrať otvorené otázky.“ s úsmevom sumarizuje víťazka, študentka Anežka Radková.
Počas troch mesiacov prebiehala jedinečná e-learningová hra Jazz ide do školy na webovej stránke www.jazz.sk. Počas týchto troch mesiacov sa vďaka hre s jazzom na rôznych úrovniach stretlo približne 20.000 návštevníkov stránky, ktorí mali možnosť dozvedieť sa o tomto žánri mnoho zaujímavých informácií. Cez prvé kolo úspešne prešlo 324 riešiteľov hudobnej úlohy. Druhý stupeň, ktorý mal formu kvízových otázok, úspešne absolvovalo 148 účastníkov. Klesajúci počet úspešných riešiteľov naznačoval zvyšujúcu sa náročnosť jednotlivých stupňov e-learningu. Jeho tretí stupeň s 53 úspešnými absolventmi tento trend potvrdil. O to zaslúženejšia je odmena pre víťazku, ktorá stupňujúcu sa náročnosť tiež potvrdila.
Aktuálny ročník má však ešte troch ďalších víťazov. Podobne ako Radka, aj oni si budú môcť užiť dlhé zimné večery v hudobnej spoločnosti autorov projektu Lucie Lužinskej a Borisa Čellára, vďaka ich novému CD s názvom Zimná krajina.
4. ročník skvelého hudobného projektu Jazz ide do školy prišiel k svojmu záveru, projekt samotný však zďaleka nekončí. „Jazz jednoducho patrí do škôl. Účasť na koncertoch a aktívny prístup návštevníkov aj tento rok potvrdil, že jazz má svoje miesto v hudobných školách i na hodinách hudobnej výchovy. Veríme, že náš projekt tomuto trendu skutočne výrazne pomáha.“ konštatuje Lucia Lužinská a Boris Čellár dodáva „ Aj preto prvé kolo hry ostáva na webe www.jazz.sk aj naďalej prístupné. Stále dáva priestor nahliadnuť do procesu komponovania, či aranžovania hudby. Hráči tak môžu zistiť, že výsledný song pozostáva z častí, ktoré spolu istým spôsobom komunikujú a práve v takomto ‚rozhovore‘ často vzniká niečo nové. V nekonečnej záplave komerčnej hudby veľmi ľahko prehliadame, že prapôvodným poslaním hudby vždy bolo prinášať obsah.“
Niekoľko faktov o projekte Jazz ide do školy:
- Aktuálny ročník projektu je už jeho štvrtým ročníkom
- V roku 2011 priniesol pre viac ako 1 500 účastníkov 5 interaktívnych, edukatívnych koncertov v piatich mestách
- už druhý rok skvelé koncerty vystriedala e-learningová hra, ktorá projekt priblížila širokej verejnosti bez ohľadu na vek, či doterajšie skúsenosti s hudobnou tvorbou