CD From The Bottom: Ďalšia vydarená produkcia našej basovej legendy
Slovenský basgitarista, kontrabasista a skladateľ Juraj Griglák patrí nepochybne k žijúcim legendám našej hudobnej scény. Ide o hudobníka, ktorý sa ako člen Slovenskej filharmónie venuje klasickej hudbe, mainstreamovému jazzu, ale aj groovu a fusionu. Všetky tieto žánre ovláda na vynikajúcej úrovni. Ako líder však na svojich albumoch väčšinou prezentuje posledný spomínaný štýl, s ktorým je spojený zvuk basovej gitary. Minulý rok vydal Griglák ďalšiu takúto chuťovku. Vo vydavateľstve Real Music House vyšlo na jeseň CD s názvom „From The Bottom“.
Album „From The Bottom“ svojim názvom akoby symbolicky poukazovalo na určitý fundament a základ. V tomto prípade je to úplne logické, keďže autorom CD, všetkých deviatich skladieb je Juraj Griglák. Na nahrávanie si Griglák pozval tých najlepších lokálnych kolegov, ale aj skvelých zahraničných hudobníkov. Moje prvotné dojmy pri počúvaní tohto albumu boli pozitívne. V niečom ma však táto hudba prekvapila. Akoby autor ukázal svoje nové stránky a podoby, ktoré by som neočakával. Okrem toho, že album má veľmi kvalitný „sound“, dramaturgiu, kompozície a jednotlivé interpretačné výkony, mám pocit, že sme sa v lídrovej hudbe dočkali aj určitého nového umeleckého vnímania a konceptu. Konkrétne mám na mysli skladby ako „Dreaming“ a „Dark“, v ktorých je badateľný vplyv Jaca Pastoria a Milesa Davisa.
Hudobníci ako Michal Bugala, Eugen Vizváry, Dávid Hodek, Anita Soul, ale aj Poogie Bell patria ku Griglákovým dlhoročným spoluhráčom, s ktorými si bezchybne rozumie. Špeciálne som nadšený z Hloucalovej trúbky, ktorá taktiež perfektne zapadla do tejto hudby (vypočujte si skladbu „Easy“). Okrem toho sa mi tu páči aj novinka v podobe zvuku hammond organu, ktorá prináša určitú sviežosť a nový nádych v tomto obsadení. Sólistické výkony sú na štandardne vynikajúcej úrovni u všetkých protagonistov.
Celkový „feeling“ a jednotný zvuk albumu sa v princípe zachováva až do jeho záveru, kedy prichádza na rad nový aranžérsky prístup - skladbu „Meggie“ totiž upravil a na klávesoch nahral Ľuboš Šrámek, ktorého aranžérsky rukopis je veľmi špecifický, a myslím si, že poslucháč znalý našej jazzovej scény ho rozlíši na prvé počutie.
Album „From The Bottom“ je ďalším bezchybným dielom nestarnúceho Juraja Grigláka. Som presvedčený o tom, že Griglák každým svojim albumom zreje a posúva svoje hranice. Hudba poteší všetkých milovníkov jazzu, funku, fusionu, ale aj klasického big bítového zvuku.
Dávid Oláh