Peter Lipa s novým albumom '68'
Peter Lipa, renomovaný slovenský umelec, vo svojich 68-rokoch vydáva svoje dlho očakávané CD a LP s názvom Peter Lipa ´68 . Po veľmi úspešnom platinovom CD "Lipa spieva Lasicu", prichádza s novým multižánrovým albumom, ktorý sa nesie v modernom duchu vďaka producentskému tímu Peter Lipa ml. a Ľubor „Umelec“ Priehradník. Základným stavebným prvkom celého albumu i naďalej zostáva jazz a blues.
"Pri tomto albume som sa rozhodol použiť počítače a nové technológie, keďže moji dvaja partneri sa v nich veľmi dobre vyznajú. Všetka hudba vznikala doma na klávesoch pri komjutri. S počítačmi sme pracovali už predtým na Lipa spieva Lasicu, ale tu sú tie veci dotiahnuté do dokonalosti. Kvalita zvuku, práca s mojim hlasom, aranžmá sú na úplne inej úrovni. Svet okolo nás sa mení a aj naša hudba vyzerá inak. Musíme byť „up to date" a vedieť čo sa dnes počúva, čo je populárne a zaujímavé. Muzikantský život ma naučil vnímať všetko čo sa okolo nás deje s takou širšou optikou. Uzatváranie sa do jednej ulity, škatuľkovanie to nemám ani ja rád a ničomu to neprospieva.“
Textársky sa na albume podieľali také významné mená ako Milan Lasica, s ktorým spolupráca je už sygnifikantná, Rudo Rusiňák autor piesne Maturantky, ale aj Peter
Kollár, Juraj Paliesek a zo zahraničných Christian Webber a Linda de Broil. „Moja tvorba jednoznačne začína pri zháňaní textov. Mám niekoľko dobrých adries na textárov, ale niekedy sú to aj texty, ktoré mám už dlhšie doma v šuflíku a čakajú kedy príde ich čas. Keď si prečítam text, musí ma osloviť jeho téma, jazyk, s ktorým sa v ňom narába.
Pieseň Stromy sa ľúbia po stojačky je z pera Ruda Rusiňáka. Je o stromoch, ktoré sa ľúbia po stojačky - celkom iracionálny scenár - stromy sa neľúbia... Všetko je to jasné, ale keď to dal dokopy, tak sa mi to veľmi zapáčilo.“
Peter Lipa sa vždy obklopoval špičkovými muzikantmi a tí nechýbajú ani na tomto albume. „I keď sme všetky hudobné nástroje, zvuky a melódie vytvárali sami za pomoci počítačov, prizvali sme si aj niekoľko skvelých inštrumentalistov, ktorí do jednotlivých piesní vniesli svoj talent a individualitu. Skvelého gitaristu a môjho priateľa Ruggera Robina, harmonikára Hendrika Merkensa , Michal Žáček na flautu a ďalších. V piesni Hopeful Spring and Weeping Summer, v ktorej sa spieva o roku ´68 mám dokonca jeden duet s rapperom Opakom. Naša hudba, teda rapp a jazz, vychádza z rovnakých koreňov, ktorými sú černošská hudba a vokál a R and B. Verím, že to poslucháči ocenia“